Itt az Oculus Rift végleges megjelenése

Oculus Rift

Az idei, 2015-ös E3 végre elhozta számunkra azokat az információkat, amelyekre már régóta várunk. Nézzük is gyorsan, hogy milyen formában fogjuk megkapni a végleges Oculus Rift virtuális valóság szemüveget.

A Rifthez kapcsolódó legutóbbi bejegyzések arról szóltak, hogy mikorra várható a VR-szemüveg megjelenése. A fejlesztői verziók után végre eljött az idő, hogy a valós, megjelenésre kész modellel is megismerkedjünk. A Facebook tulajdonban lévő Oculus csapata a 2015-ös E3 konferencián mutatta be legújabb változatát, amely igazán jóra sikeredett.

Oculus Rift

Egyedi kijelző és nyomkövető rendszer

A virtuális világokban való barangoláshoz két rendkívül fontos dologra van szükség. Az egyik a kijelző, a másik pedig a nyomkövető rendszer, amely leképzi a fej legapróbb mozzanatait is. Az Oculus Rift végleges verziója sok tulajdonságával párhuzamba állítható elődeivel, ami így is van rendjén, mivel már a prototípusok is igazán ígéretesnek tűntek, elég volt csak fejleszteni rajtuk egy keveset. A megjelenésért két nagy felbontású AMOLED kijelző felel, amelyről teljesen biztosan még nem lehet nyilatkozni, de valószínű, hogy 1080×1200 pixel felbontású lesz mindkét egysége. Az Oculus Rift fejlesztői gondoltak a szemüvegesekre is. Az eszközben található optika személyre szabható, így mindenki úgy állítja be, ahogy számára a legkellemesebb.

Ami az új mozgáskövető rendszert illeti, egyszerűen csodás. Képesek voltak kivitelezni, hogy a kijelölt játéktéren egyetlen szenzor (a készülék mellett található állvány) segítségével akár háttal is leképezhető legyen a használó mozgása. A játéktér mentén elhelyezett érzékelők figyelik az IR-LED-ek adta jeleket, amelyek köszönhetően alacsony késleltetéssel élvezhetjük a virtuális világ minden pillanatát.

Oculus Rift hangzás

A fejlesztői csapatról már régóta tudjuk, hogy különös hangsúlyt fektettek a tökéletes 3D-s hangzás kivitelezésére. Ennek oka, hogy csak így lehet tökéletes a virtuális valóság élménye. A rendszer célja, hogy annyira pontosan tudjuk megmondani, hogy melyik irányból érkezett a hang, mintha csak a „valóságban” lennénk.

A Rift tökéletes 3D-t biztosító fejhallgatója a korábbi verziókban sokaknak nem tetszett. Azt kifogásolták, hogy nem használhatják saját, kedvenc és már jól bevált fülhallgatóikat. A végleges verzióban már a headset cserének lehetőségét is megadták, így már emiatt sem kell aggódni.

Microsoft Kontroller

Ahogy azt már korábbról sejteni lehetett, a Microsoft és az Oculus csapata szoros együttműködésben járnak, hogy mindegyik fél képviseltesse érdekeit. Felmerülhet a kérdés, hogy mégis miért járnak jól, ha segítik egymást? A Microsoft azzal, hogy natívan támogatja az Oculus Riftet a hamarosan megjelenő Windows 10 esetében, garantálja, hogy a Riftet használók nem pártolnak más platformra. Cserébe az Oculus Rift mellé vezeték nélküli Xbox One kontrollert kapnak a vásárlók. Mindegyik fél nyer egy keveset, bár meg kell hagyni, hogy a Microsoftnak félig-meddig kötelessége is támogatni egy ekkora platformot.

Azt eddig is tudtuk, hogy a VR-szemüveg kontrolleres irányítással lesz megvalósítva, de a fejlesztők nem csak a Microsoft megoldását kínálják. Kifejlesztettek egy kifejezetten az Oculus Rifthez használható Touch névre keresztelt joystickot. Erre azért volt szükség, mert az új VR típusú játékok megkövetelik az új generációs kontrollert.

Oh yeah

A Microsoft természetesen az Xboxos platformon is igyekszik támogatni a felhasználókat. Mind sajátjaikat, mind a VR-headset használókat. Kiderült ugyanis, hogy a Windows Xbox One Stream funkciója támogatni fog olyan játékokat, mint pl. a Forza.

Oculus Rift kontroller

Oculus Home, avagy a VR szoftverek áruháza

A Microsofthoz, Velvehez és Sonyhoz hasonlóan az Oculus is kap egy virtuális piacteret, ahol megvásárolhatóak a Rifthez elérhető szoftverek és egyéb kiegészítők. Az Oculus Home természetesen mind PC-re, mind a szemüvegre elérhető lesz.

A Facebook által felvásárolt történetnek nagyon fontos, hogy nagy mennyiségű, de kiemelkedő minőségű alkalmazások legyenek a készülékhez. Ennek megfelelően 10 millió dollárral támogatják a fejlesztői érát, amely úgy látszik meg is hozza a várt eredményeket.

connected-bg1

Néhány újabb videó a bemutatóról: