A DHL szállítmányozással foglalkozó multi egy friss, belső kutatása újabb példát hozott, amely bizonyítja, hogy az okosszemüvegeknek igen is van helye az életben. Bár az átlag felhasználókat még mindig nem sikerült meggyőzni és a Google Glass is visszavonulót fújt egy időre, észre kell venni, hogy számtalan vállalkozás növelheti produktivitását az eszköznek köszönhetően. Rengeteg lehetőség rejlik benne, amelyeket meg kell találni és ki kell aknázni.
A DHL tesztje arra mutatott rá, hogy az eszköz használatával 25%-os teljesítmény növekedést sikerült elérniük, ami nem kis szám. Az alkalmazottakat két csoportra osztották. Az egyik csoportot felszerelték Google Glass és Vuzix okosszemüvegekkel, a másik csoport pedig megmaradt a hagyományos munkavégzésnél. A teljesítmény növekedése egyértelműen annak köszönhető, hogy az alkalmazottaknak nem kellett folyamatosan a vonalkód olvasó gépezet után nyúlkálni és az adminisztratív feladatok is lekerültek a vállaikról. Az okosszemüvegeken egyébként egy speciálisan, erre a célra fejlesztett szoftver (xPick) futott, amelyet az Ubimax gyártott készített.
A dolgozók véleményei alapján: „sokkal könnyebb és gyorsabb munkavégzést tesz lehetővé”, „nagyszerű érzés szabad kezekkel dolgozni”.
Hasznos oksszemüveg
Bejegyzésem elején említettem, hogy nem ez az egyedüli eset, amikor az emberiség segítségére van az okosszemüveg. Andrew Vandel Heuvel Amerikában élő fizikus virtuális osztálykirándulást szervezett osztályának a CERN-be. Dr. Rafael Grossmann pedig műtétek rögzítésére használta, de volt már arra is példa, hogy élőben közvetítettek egy beavatkozást a Google Glass segítségével.
Bővebben: DHL oldala