Oculus Rift gépigény és megjelenés

Oculus Rift

Az elmúlt héten végre eljött a várva várt pillanat, bejelentették az Oculus Rift megjelenésének dátumát, de sajnos nem napra pontosan. A hatalmas népszerűségnek örvendő virtuális valóság szemüvegre még egy ideig várnunk kell. Ez nem is olyan nagy baj tudva a tényt, hogy az Oculus többet szeretne kihozni a dologból, mint amit eredetileg terveztek. A héten arra is fény derült, hogy milyen gépigénnyel érkezik a Rift.

Oculus Rift gépigény

Az Oculus VR végre nyilvánosságra hozta a Rift fogyasztói változatának ajánlott gépigényét. Ennek nagyon örülünk, mert felkészíthetjük gépünket esetleges új szerzeményünkre. Sajnos rossz hír, hogy a jelenleg gyengébb konfigurációval rendelkezők elég mélyen a zsebükbe kell nyúlnia a mai árak mellett, nem beszélve arról, hogy maga a Rift is elég borsos áron érkezhet.

  • Operációs rendszer: Windows 7 SP1 vagy annál újabb
  • Processzor: Intel i5-4590 vagy azzal egyenértékű, illetve annál jobb
  • Memória: 8 Gb
  • Videokártya: NVidia GTX 970 / AMD 290 vagy ezekkel egyenértékű, illetve ezeknél jobb
  • Egyéb: HDM 1.3 videókimenet 297 MHz-es órajellel, 2db USB 3.0

Ez a konfiguráció egyúttal azt is jelenti, hogy akinek laptopja van, az felejtse el az riftes játszadozásokat, kivéve ha, azon ritka laptopok egyikével rendelkezik, amely felveszi a versenyt a fenti konfigurációval.

Oculus Rift megjelenés dátuma

Az Oculus végre dűlőre jutott abban is, hogy mikor dobják piacra ezt a jóságot. A várva várt időpontot sajnos nem sikerült napra pontosan belőni, így be kell érnünk annyival, hogy 2016 első negyedévében érkezik virtuális valóság szemüveg. A megjelenő eszköz hardveréről még mindig keveset tudni, de ígérik, hogy rendkívül kényelmes, jó ergonómia és feljavított követési rendszer fogja jellemezni.

A bejelentések közepette talán a támogatottságra is érdemes némi kitérőt tenni, ugyanis egyre szélesebb támogatottságot élvez a fejlesztők körében. Az egyik legutóbbi játék a GTA V, amellyel immáron rifttel is játszható. Azt azonban érdemes megjegyezni, hogy a vorpX, mely lehetőséget biztosít a Rift és a GTA V közötti kommunikációra, nem ingyenes és lényegében nem tesz többet, mint az egeret lecseréli a Rift szenzorjaira.

Vicces GTA V VR bemutató:


Nate Mitchell, az Oculus VR alelnökének elmondása alapján már az esetleges partnereket is elkezdték feltérképezni és a Microsoft, valamint a Sony is lehetséges társ lehet. Arról viszont nem szabad megfeledkezni, hogy mind a két cég dolgozik saját megoldáson is, ami nem elhanyagolható dolog. A Microsoft szárnyai alatt nevelkedő HoloLens ugyanis nem semmi.

Az virtuális valóság szemüvegre nem csak a játékiparnak kell felkészülnie, hanem a filmiparnak is. Eljöhet ugyanis egy új korszak a filmezésben, ahol 360 fokos videókat nézhetünk. Erre hoztam is egy rövid videót:

Cover Photo: Sergey Galyonkin

Bővebb információk az új Oculusról itt.

Vélemény, hozzászólás?